środa, 2 września 2015

Podsumowanie - sierpień 2015

Minął sierpień, który był dla mnie kolejnym, trzecim już miesiącem prowadzenia tego bloga. Pora więc na podsumowanie wydarzeń, rozliczenie planów oraz zadeklarowanie nowych.

Zastanawiam się jednak, czy warto kontynuować tego typu wpisy. Wiem, że one są bardziej dla mnie niż dla czytelników. Nie zawierają przydatnych informacji, które można wykorzystać przy pisaniu tekstów, jak to ma miejsce w innych postach. Chcę też uniknąć pisania w kółko tego samo, gdyż zauważyłem, że te wpisy są do siebie bardzo podobne.

Może więc nie warto zaśmiecać nimi bloga? Jak myślicie? Jeśli macie jakąś opinię na ten temat, proszę o pozostawienie jej w komentarzu. Ja póki co jestem raczej na "nie" i być może będzie to ostatni wpis z serii podsumowań. Mogę je równie dobrze prowadzić bardziej prywatnie.

Wydarzenia związane z blogiem


Napisałem parę nowych tekstów. Nie licząc podsumowań, opublikowałem 4 artykuły, czyli mniej więcej jeden na tydzień. Myślę, że właśnie tego tempa będę się trzymał. Cieszy mnie również, że wciąż mam pomysły na kolejne artykuły.

W tym miesiącu pojawiły się kolejne komentarze pod tekstami. Tym razem aż 3, czyli więcej niż w poprzednich miesiącach wziętych razem. To bardzo cieszy i motywuje do dalszej pracy.

Nieźle wygląda również licznik odwiedzin. Znaczna większość wejść pochodzi z wyszukiwarki Google, a ich liczba podwoiła się od poprzedniego miesiąca. Wygląda się na to, że strona jest dobrze zaindeksowana, a pozycjonowanie, którym się amatorsko zajmuję przynosi efekty.

Moje zaplecze nadal składa się z dwóch niewielkich stronek, z których linkuje do strony głównej i poszczególnych tekstów na tym blogu. Nie wiem, czy bardziej działa ono, czy długie, dobrze sformatowane artykuły, ale dla paru fraz (na przykład "pisanie za pieniądze" czy "zarabianie na pisaniu") udało mi się osiągnąć pierwszą pozycję. Kilka innych jest w top 3 (choćby "pisanie precli") i nadal mam zamiar nad nimi pracować. Zdaję sobie oczywiście sprawę, że są to mało popularne frazy i ich wypozycjonowanie nie wymaga wiele wysiłku ani doświadczenia.
   

Rozliczenie planów na sierpień


Przekleję to, co pisałem ostatnio i postaram się do tego jakoś odnieść. A więc:
  • co najmniej 5 nowych tekstów na blogu - jeśli liczyć tekst z podsumowaniem za wcześniejszy miesiąc - udało się. Bez brania go po uwagę, były tylko 4 teksty;
  • podwojenie ilości odwiedzin - udało się;
  • poprawa pozycji w Google - tu również jest spora poprawa w stosunku do poprzedniego miesiąca;
  • dalsza rozbudowa stron zapleczowych - konsekwentnie dodaję tam nowe treści i linki, choć niestety, ciężko mi stwierdzić, jak duże efekty to daje;
  • kolejne komentarze pod tekstami (to co prawda nie do końca zależne ode mnie, ale wierzę, że pisząc artykuły mam na to jakiś pośredni wpływ) - czytelnicy nie zawiedli i komentarze się pojawiały;
  • po raz kolejny: zarobić na pisaniu tekstów 1000 zł - niestety znowu nie wyszło, ale było całkiem blisko. Może pora w końcu zwiększyć ilość czasu poświęcanego na pisanie teksów?
Tak więc, nie było źle. Większość planów udało się zrealizować. Blog rozwija się według założeń i mam nadzieję, że w kolejnych miesiącach to tempo będzie kontynuowane. 

Plany na przyszłość


Jak już pisałem we wstępnie, nie wiem czy będę kontynuował te podsumowania (bo trochę wątpię w ich przydatność dla czytelników), ale póki co zakładam, że plany, o których piszę dotyczą września.
  • publikacja nowych tekstów (co najmniej 4-5),
  • po raz kolejny: podwojenie liczby odwiedzin (myślę, że na tym, jeszcze dość wczesnym etapie istnienia bloga, można mieć nadzieję na utrzymanie tego tempa wzrostu),
  • poprawa pozycji w Google dla kolejnych kilku fraz,
  • zdobycie kolejnych komentarzy (załóżmy, że 2, choć taka jak pisałem ostatnio, to nie do końca zależy ode mnie),
  • rozpoznanie możliwości monetyzacji bloga.
Póki co, wystarczy. Mam nadzieję, że większość uda się wykonać.

13 komentarzy:

  1. Tak z ciekawości się zapytam... jaką masz oglądalność na tym blogu? Trafiłem na tą stronę z Google i tak dla mojej ciekawości jeśli oczywiście chcesz wyjawić liczbę użytkowników bym porównał do mojego bloga. Nigdzie nie widziałem statystyk udostępnionych stąd moje pytanie. A dodatkowo uda Ci się zrealizować po części plan odnośnie komentarzy...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć.
      Nie widzę problemu w wyjawieniu ilości odwiedzin. Obecnie (po niecałych 3 miesiącach prowadzenia bloga) jest ona na poziomie około 40-50 wejść dziennie i powoli idzie w górę. Przy czym, już nie ściągam tutaj ruchu, np. wrzucając linki do artykułów na Wykop, Facebooka czy jakieś fora. Olbrzymia większość wejść jest z Google. Na początku było jednak inaczej i przy kilku wejściach dziennie większość była z forów (przeważnie link w sygnaturze).
      Jak to wygląda u Ciebie?

      Usuń
  2. Witam,
    U mnie sytuacja jest trochę inna. Póki co nie mam stałej liczby odsłon. Blog założyłem w połowie sierpnia i staram się regularnie publikować artykuły. Dodatkowo mam bardzo trudną tematykę do pozycjonowania ze względu na dużą konkurencję. Jeśli patrząc na statystyki Blogger to jest to około 100 odsłon dziennie kiedy coś opublikuję i około 50 odsłon w dniu bez publikacji. Natomiast statystyki Google Analytics pokazują 1/3 odsłon za ten sam okres. Ale wierzę bardziej GA. Ogólnie ilość wejść jest bardzo zróżnicowana. Co do źródeł to bardzo podobna sytuacja do Twojej - Wykop, Strims, Flapi i serwisy społecznościowe jak Facebook, Twitter i Google+. Dodatkowo korzystam z sieci zblogowani.pl nawet ciekawe i generuje ruch a wystarczy umieścić ich baner na stronie. Póki co wygenerowałem jakąś tam treść na swoim blogu mam już parę słów kluczowych więc teraz zajmę się zdobywaniem linków przychodzących. Wydaje mi się, że po tych 2 - 3 miesiącach zacznę generować podobny ruch na wejściu...

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie przestawaj pisać, masz tu jak pisałam, kopanie wiedzy i świetne pióro :) Mam swojego bloga - stronę i zastanawiam się jak ją można wypozycjonować, szukam informacji u Ciebie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Znakomity blog, szkoda, że ostatni wis pochodzi z sierpnia. Jeśli wrócisz do publikowania w tym miejscu - będziesz miał we mnie wiernego czytelnika. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Przeczytałem wszystkie Twoje posty. Wiele się z nich nauczyłem. Mam nadzieję, że wrócisz jeszcze do pisania tego bloga :-) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Dokładnie, każdy Copywriter powinien się dzielić swoją wiedzą i doświadczeniem. To czyni nas jeszcze lepszymi :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Dawno nie pojawił się tu żaden nowy post. A Twoje wpisy są na prawdę cenne. Czy zastanawiałeś się, żeby wydać książkę związaną z tym tematem?

    OdpowiedzUsuń
  8. ciekawe informacje i fajny blog

    OdpowiedzUsuń
  9. Również robię takie podsumowania, czasami miesiąca, czasami tygodnia

    OdpowiedzUsuń