czwartek, 11 czerwca 2015

Textbookers.com - zarabianie na pisaniu tekstów

W pierwszym "prawdziwym" wpisie chcę się podzielić swoimi wrażeniami z korzystania z platformy Textbookrs.com. Używam tej strony od października 2014 roku i co jakiś czas odbieram od nich kolejne pieniądze. Nie jest to dla mnie pierwsza strona umożliwiająca zarabianie na pisaniu tekstów, ale właśnie ta spodobała mi się najbardziej.

Czym jest Textbookers.com


Mówiąc najogólniej, Textbookers.com jest stroną kojarzącą osoby piszące teksty SEO z osobami, które takich tekstów potrzebują. Zarabia się tam poprzez pisanie precli, tekstów zapleczowych, opisów do katalogów stron i innych, bardziej specjalistycznych tekstów. Niedawno doszła również możliwość wykonywania tłumaczeń z języka angielskiego na polski.

Aby zacząć zarabianie na Textbookers, należy założyć konto, napisać tekst próbny na wybrany przez siebie temat i czekać na jego sprawdzenie przez moderatora. Trwa to nawet do kilku dni. Potem otrzymuje się dostęp do zleceń i można zacząć zarabiać na pisaniu.

Z początku ma się jedynie dostęp do prostszych i gorzej płatnych zleceń. Można z nich wyciągnąć trochę pieniędzy, ale warto jak najszybciej starać się o dostęp do trudniejszych tekstów. Jak to osiągnąć? Trzeba po prostu pisać. Za każdy tekst zleceniodawca może wystawić ocenę. Jeśli będzie się dostawać odpowiednio wysokie noty, po pewnym czasie moderacja odblokuje dostęp do innych typów tekstów. Jeśli nie odblokuje, można zawsze upomnieć się samemu.

Trudniejsze teksty są oczywiście lepiej płatne. Cena jest również zależna od średniej oceny danego użytkownika. Różnica pomiędzy najniższą oceną a najwyższą jest aż dwukrotna. O ile mi wiadomo, ocena dla każdego typu teksty ma taką samą wagę, więc warto przykładać się nawet do prostych zleceń.

Stawki brutto dla różnych typów tekstów prezentują się następująco:
  • Tekst preclowy: 0,50 - 1,00 zł
  • Tekst zapleczowy: 0,80 - 1,60 zł
  • Opis do katalogów: 0,60 - 1,20 zł
  • Tekst tematyczny: 1,65 - 3,30 zł
  • Tekst specjalistyczny: 3,50 - 7,00 zł
  • Opis produktu, np. do sklepu internetowego: 0,95 - 1,90 zł
  • Tłumaczenie angielsko-polskie: 2,00 - 4,00 zł

Jak widać, nie są zbyt wysokie, ale w przerwie pomiędzy innymi zleceniami można tam dorabiać. Serwis ma też co najmniej kilka innych zalet. Powody, dla których jestem gotów polecić zarabianie na Textbookers są moim zdaniem następujące:
  • duża ilość zleceń - nie zdarzyło mi się, żeby lista była kiedykolwiek pusta. Przeważnie do wyboru jest kilkaset tekstów. Każdy może wybrać coś dla siebie. Jeśli ktoś faktycznie chce zarabiać na pisaniu, to da radę tam zarobić.
  • pieniądze można zarobić dość szybko - oprócz Textbookers.com korzystałem też z Giełdy Tekstów i Textmarket. Na obu portalach, nawet po wprowadzeniu do sprzedaży kilkudziesięciu tekstów musiałem czekać wiele dni aż ktoś zdecydował się je kupić. Czekanie aż uzbiera się kwota do wypłaty może zająć nawet wiele miesięcy. Ciężko nazwać takie zarabianie regularnym. Na Textbookers wszystko odbywa się dużo szybciej. Poświęcając na pisanie po 3 godziny dziennie, pierwsze 100 zł można mieć gotowe do wypłaty po tygodniu (do obliczeń zakładam tempo nieco poniżej 5 zł / godzinę).
  • swoboda wyboru, co i kiedy pisać- jeśli mam wolny czas i ochotę na pisanie, loguje się do systemu, wybieram zlecenie i go realizuję. Mogę poświecić na to 10 minut dziennie, mogę kilka godzin. Nikt nie narzuca mi terminu, ani tematu. Jeśli o czymś nie mam ochoty pisać, to po prostu nie piszę. Realizując zlecenia od innych klientów, nie zawszę mam taką swobodę wyboru.
  • strona jest w pełni wypłacalna - do tej pory wypłaciłem stamtąd prawie 1000 złotych w 5-ciu przelewach. Nigdy nie miałem problemów. Choć przelew potrafi iść nawet 2 tygodnie, w końcu trafi na konto.
  • świetna obsługa klienta - kilka razy zdarzyło mi się pisać od nich maile. Za każdym razem dostałem konkretną odpowiedź, czasem nawet po kilku minutach.
Do wad serwisu należy niestety zaliczyć dość niskie stawki. Pisanie precli i opisów nie jest tam zbyt dochodowe. Nawet mając najwyższą możliwą oceną i klepiąc teksty bez przerwy ciężko jest mi osiągnąć stawkę 5 zł / godzinę brutto. Pewnie są tacy, co dają radę, ale niestety ja do nich nie należę. Może kiedyś dam radę zwiększyć skuteczność.
 

7 sposobów na skuteczne zarabianie na Textbookers


Jako, że mam już trochę doświadczenia w korzystaniu z tej platformy, poniżej podzielę się swoimi spostrzeżeniami, które moim zdaniem umożliwiają bardziej dochodowe pisanie na Textbookers. Optymalizacja przychodów jest ważna w każdym biznesie, więc aby lepiej zarobić, warto mieć do tego odpowiednie podejście.
  1. Staraj się o jak najlepsze oceny - jest różnica, czy za 1000 znaków dostanie się 50 groszy brutto czy 1 zł brutto. Każdy tekst powinien być przed wysłaniem sprawdzony pod kątem literówek, błędów ortograficznych i gramatycznych. Pisanie tekstów SEO nie wymaga wspaniałych zdolności literackich, ale ogólna znajomość języka polskiego jest jak najbardziej na miejscu.
    Warto też dokształcić się nieco w tematyce SEO copywritingu. Dobrze wiedzieć, czemu właściwie służy pisanie precli czy opisów katalogowych. Dzięki temu będzie się mieć pojęcie, jak skonstruować tekst, aby klient był zadowolony i ocenił go wysoko. Jeśli za dany tekst otrzymasz ocenę 5.00 lub 6.00 - jest ok. Nie każdy daje 6.00, nawet za w pełni poprawny tekst. Jeśli jednak jest niżej, coś było musiało być źle.
    Może się zdarzyć sytuacja, że nie będziesz zgadzać się z oceną. Zdarzało mi się otrzymać 3.00 za tekst, którego poprawności byłem pewny na 99%. W takiej sytuacji warto starać się o unieważnienie oceny. Póki co, moderacja unieważniła wszystkie oceny, o które poprosiłem.
  2. Zdobądź jak najszybciej dostęp do lepiej płatnych tekstów - pisanie precli i opisów do katalogów to dopiero początek. Jeśli uda Ci się odblokować pozostałe typy zleceń, zyskasz okazję do zarobienia większych pieniędzy.
    Nie pamiętam dokładnie, ale wydaje mi się, że sam lepsze teksty odblokowałem po około miesiącu aktywnego pisania (bez proszenia o to moderacji). Pewnie da się to zrobić szybciej.
  3. Pisz o tym, o czym masz pojęcie - zleceń jest na tyle dużo, że nie warto brać pierwszego lepszego. Lepiej przejrzeć listę i wybrać coś, o czym ma się pewną wiedzę. Dzięki temu oszczędzi się sporo czasu na zastanawianie albo wyszukiwanie informacji w internecie. A czas, jak wiadomo, to pieniądz.
  4. Pisz teksty seriami - często zlecenia są w paczkach, na przykład 5 tekstów z frazą "chwilówki". Możesz oczywiście napisać tylko 1 tekst z danej serii, a potem przerzucić się na inną tematykę. To może być nawet ciekawsze, ale raczej będzie mniej dochodowe. Jeśli udało Ci się napisać pierwszy tekst na dany temat, drugi napiszesz prawdopodobnie szybciej. Precle nie muszą być dziełami sztuki, liczy się unikalność. Możesz napisać nawet jeszcze raz to samo, tylko innymi słowami.
    Powyższa zasada jest ważna szczególnie, jeśli dany tekst wymagał przygotowania merytorycznego (na przykład przez wpisanie danej frazy w Google). Jeśli zainwestowałeś już czas w szukanie, niech zwróci się on więcej niż raz.
  5. Poluj na lepsze teksty - pisanie precli jest mniej dochodowe niż pisanie tekstów zapleczowych czy tematycznych. Tych drugich jest jednak sporo mniej i często trzeba na nie zapolować. Często odświeżaj zakładkę "Realizuj zlecenia", a jeśli pojawi się tekst na temat, o którym masz pojęcie, zarezerwuj zlecenie dla siebie. Warto to zrobić nawet, gdy w danej chwili nie masz czasu na realizację, ani pomysłu, jak się za to zabrać. Spokojnie, będziesz mieć 3 dni na napisanie tekstu - coś na pewno wymyślisz, a zyskasz pewność, że pieniądze zgarniesz Ty, a nie ktoś inny.
    Największy zarobek na Textbookers daje pisanie tekstów tematycznych i specjalistycznych. Choć w 90% przypadków będzie trzeba się do nich przygotować (na przykład zapoznać z treścią jakieś strony albo poczytać o danej rzeczy w Google), wysiłek się zwróci. Za jeden tekst można zarobić nawet kilkadziesiąt złotych (mój rekord to ponad 40 zł za pojedynczy artykuł), a stawka w przeliczeniu na godzinę pisania spokojnie może przekroczyć 10 zł. Niestety, takie teksty pojawiają się bardzo rzadko (mniej niż 1% dostępnych zleceń).
  6. Pilnuj długości i spójności tekstu - jeśli tekst ma mieć 2000 znaków, przemyśl, co chcesz tam zawrzeć i pilnuj długości. Każdy znak, który napiszesz więcej jest darmowy, bowiem Textbookers płaci jedynie za ustalone 2000. Pisać więcej po prostu nie warto.
    Oczywiście nie oznacza to, że należy urwać wątek w połowie. Tekst powinien zachować logiczną spójność, ale pisząc warto mieć cały czas na uwadze, ile jeszcze znaków zostało do zapełnienia.
  7. Dłuższe teksty bardziej się opłacają - napisanie jednego tekstu na 3000 znaków będzie prawdopodobnie bardziej dochodowe niż napisanie trzech tekstów po 1000 znaków. Dlaczego tak jest? Może się przecież wydawać, że to to samo, ale ja widzę co najmniej 2 różnice.
    Po pierwsze, raczej nie napiszesz tekstu na idealnie 1000 znaków. Będziesz musiał przekroczyć tę wartość i sprzedać kilkanaście, kilkadziesiąt, może nawet kilkaset znaków za darmo. I zrobisz to 3 razy. Pisząc jeden dłuższy tekst, przekroczysz próg tylko raz.
    Po drugie, mniej klikania i myślenia. Jeden tekst, jedno okno, jeden zestaw słów kluczowych. Uwierz, tak będzie szybciej.
    Na korzyść pisania większej ilości krótszych tekstów przemawia jedynie możliwość zyskania za nie kilku ocen zamiast jednej (choć ciężko pisać pod ocenę, bo jak już wspominałem, nawet za rewelacyjny tekst możesz zawsze dostać "tylko 5.00").
To na pewno nie wszystkie sposoby na optymalizację swojej pracy. Każdy, komu nie obce pisanie za pieniądze pewnie ma swoje pomysły na to, jak sprawniej pracować i zarabiać jak najwięcej w jak najkrótszym czasie. Chętnie poczytam o nich w komentarzach.

Moje dalsze plany związane z Textbookers


Na dzień dzisiejszy traktuję Textbookers.com jako miejsce, gdzie mogę pisać teksty SEO pomiędzy lepszymi zleceniami. Nie ma co się oszukiwać - każde zlecenie, które przyjmuję jest wyżej płatne niż pisanie precli czy tekstów zapleczowych na Textbookers. Jednak nie zawsze mam te zlecenia. Czasem brakuje klientów, czasem nie mam czasu na podejmowanie się niczego większego (na copywriting raczej nie przeznaczam więcej niż 2-3 godziny dziennie).

W przyszłości pewnie będę dalej korzystał z tej platformy. Przez ponad pół roku współpracy zarobiłem tam niemal 1000 zł i nigdy nie doświadczyłem żadnych problemów (czego nie mogę niestety powiedzieć o niektórych klientach indywidualnych). Obecnie mam tam na koncie kilkadziesiąt złotych. Fajnie, jakby do końca czerwca udało się przekroczyć 100 zł i znów zlecić wypłatę.

26 komentarzy:

  1. Od niedawna interesuje mnie pisanie. Chciałabym spróbować swoich sił, gdyż myślę, iż umiem pisać dobrze i z sensem. Niekoniecznie chodzi mi o pieniążki, ale bardziej o komentarze moich czytelników.
    Bardzo interesujący artykuł, życzę wytrwałości w pisaniu. Pozdrawiam :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mi się zdawało, że umiem pisać. ... Pisałam na portal polsko-norweski, lubiłam to, komentarze wskazywały na to, że czytelnicy lubili czytać to, co napisałam. Zlecenia niestety się skończyły i znowu wróciłam na platformy. I szczerze, to odechciewa mi się :/ Na textbookers mam ocenę 5.5 za precle, ok, można to masowo pisać. Ale już np. na zapleczowe teksty, stawka jak na razie 0,9 (nie chce mi się pisać na większą ocenę), a klienci wymagają w tekstach bardzo szczegółowych informacji. Ja mam tracić czas na szukanie nie wiadomo czego, gdzie więcej czasu zajmie research niż pisanie, a klient zapłaci mi 1.8 ? SOrrry, ale takich tekstów nie napiszę się w 15 minut. To samo na goodcontent - codziennie schodzą na niższe stawki, bo i tak się znajdzie ktoś, kto będzie pisał za te psie pieniądze :/, trzeba też wspomnieć o GiełdzieTekstów - bo tam niektórzy zleceniodawcy oferują żałosne stawki, a każą pisać specjalistyczny artykuł , najlepiej trzynastozgłoskowcem. Szkoda nerwów i czasu na to, chyba że ktoś jest naprawdę zdesperowany. Takie moje zdanie. Piszę tam czasami, nie powiem. Ale chyba jeszcze nigdy nie czułam się usatysfakcjonowana. PS. W pisaniu precli i zapleczówek wyuczony ładny, górnolotny styl tylko przeszkadza. Oduczałam się tego bardzo długo, a i tak jeszcze zdarzy mi się walnąć jakieś wielokrotnie złożone zdanie z imiesłowami :P Powodzenia w pisaniu :)

      Usuń
    2. @Anonimowy: Takich wymagających tekstów lepiej po prostu unikać. Ja staram się przekładać te zlecenia za prostą proporcję stawka : pracochłonność. Czasem lepiej napisać 2 proste precle z bonusem dla zalegających zleceń (+15%) niż męczyć się z tekstami zapleczowymi, gdzie klient tak na prawdę chce tekst tematyczny tylko za niższą cenę (bo i takie "oszustwa" się zdarzają).

      Usuń
  2. Ile pieniędzy w zł pobiera Textbookers przy zleceniu wypłaty na 100 zł?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prowizja jest stała przy każdej wypłacie i wynosi 3 zł. Dlatego bardziej opłaca się nazbierać większą kwotę niż wypłacać zawsze po osiągnięciu limitu.

      Jeśli piszesz jako osoba prywatna, to dodatkowo pobierane jest 9% wartości wypłaty na podatek dochodowy.

      Usuń
  3. W jaki sposób się rezerwuje temat, bo nie widzę tam takiej opcji

    OdpowiedzUsuń
  4. Też mi się wydaje, że umiem pisać. Oceny od zleceniodawców (na 82 teksty były 2 piątki i 80 szóstek) jednak modelatorzy wciąż mi coś odrzucają. I odnoszę wrażenie, że specjalnie utrudniają. Jak dalej tak pójdzie, to będą sami pisać, jeśli stać ich n odrzucanie ludzi dobrze piszących. Wiem, ze posiadają trudną i nudną pracę, ale czasem czytają bez zrozumienia i zaraz wpis (nielogiczne)i fuu odrzucone i blokada. W tej kwestii powinno się coś zmienić. Tym bardziej, że teksty są tanie, a długie. Szkoda byłoby rezygnować, bo mimo tanizny są wypłacalni i handel preclami idzie dość sprawnie. Ale gdy nadal tak będzie, to zrezygnuję, bo wkurza mnie to, że modelator nie wysili się, aby zrozumieć o co chodzi, a przecież teksty mają być unikalne. Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem na Texbookersie ?

    OdpowiedzUsuń
  5. Witam,
    chciałabym się dowiedzieć jak rozliczany jest ZUS (pit) przy pisaniu takich tekstów? Jak to wygląda w praktyce?
    Proszę o odpowiedź, z góry dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli taka strona rozlicza Cię z fiskusem, to zawsze możesz udać się do fiskusa, powiedzieć, ze się chcesz rozliczyć na PIT i powinni Ci udostępnić informacje o Tobie.

      Usuń
  6. * Oferuje stawkę 3% pożyczki odsetkowej
    * Ubezpieczenie dla bezgotówkowego przedsiębiorcy
    * Gwarancja na pieniądze

    Z dobrą oceną kredytową, Credit Financier Home oferuje kredyty zabezpieczające i pożyczki nie zabezpieczające dla osób fizycznych lub spółek lub stowarzyszeń spółdzielczych dla celów korzyści przemysłowych i osobistych.

    Adres kontaktowy:
    Whatsapp: +15184181390
    Direct Mail
    creditfinancierhome@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Lepiej walić kimono niż , oczy sobie psuć za 2 złoty za godzinę moderacja mnie wkur..a na maxa, mam dosc

    OdpowiedzUsuń
  8. To jest publiczne ogłoszenie dla każdego, kto chce sprzedać nerkę, mamy pacjentów, którzy potrzebują przeszczepu nerki, więc jeśli jesteś zainteresowany sprzedażą nerki, skontaktuj się z nami na nasz e-mail na iowalutheranhospital@gmail.com
    Możesz również zadzwonić lub napisać do nas na WhatsApp pod numerem +1 515 882 1607.

    UWAGA: Twoje bezpieczeństwo jest gwarantowane, a nasz pacjent zgodził się zapłacić dużą kwotę pieniędzy każdemu, kto zgodzi się na oddanie nerki, aby je uratować. Mamy nadzieję usłyszeć od ciebie, abyś mógł uratować życie.

    OdpowiedzUsuń
  9. Proszę o uwagę,

    Ma to na celu poinformowanie ogółu społeczeństwa, że mężczyźni lub kobiety, którzy są zdrowi, a% 100 poważnie sprzedaje swoją nerkę, powinni niezwłocznie skontaktować się z Miot Center. Ponieważ mamy wielu pacjentów, którzy są tutaj po przeszczep nerki, Czy szukasz okazji do sprzedaży nerki za pieniądze z powodu załamania finansowego, a my zaoferujemy ci 550 000 USD na nerki. Nazywam się Doktor Brad Hilaman, jestem Przedstawicielem w Szpitalu Dosher Memorial. Nasz szpital specjalizuje się w chirurgii nerek / transplantacji i leczeniu innych narządów, zajmujemy się również kupowaniem i przeszczepem nerek u żywego i zdrowego dawcy. Jeśli jesteś zainteresowany sprzedażą swojej nerki, nie wahaj się skontaktować z nami przez e-mail: doshermemorialhospital1@gmail.com

    E-mail: doshermemorialhospital1@gmail.com
    Lub WhatsApp: +2348110652559
    Dr Brad Hilaman.

    OdpowiedzUsuń
  10. Cześć, super blog, fajnie sie czytało. Ja skupiam sie jedynie na preclach, wydaje mi się że nie ogarniałbym zapleczowych czy specjalistycznych, to juz dla osób z dużą wiedzą.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  11. Hello viewers all over the world, There is good news for you all today get your Blank ATM card that works in all ATM machines all over the world. We have specially programmed ATM cards that can be used to hack ATM machines, the ATM cards can be used to withdraw at the ATM or swipe, at stores and POS. We give out this cards to all interested clients worldwide, We give out THE Blank ATM Card. Do you want to live a good life thought its illegal, its the easiest way to be a millionaire. it also has a technique that makes it impossible for the CCTV to detect you and you can only withdraw a total amount of $5,000 Dollars in a day on ATM Machine also avaialbel at cash delivery. We give up to $10,000.00 to $1,000,000.00 Dollars With our network hacking services. We can Recover all your lost money to Bitcoin and other Crypto currency, mortgage/realestate scams and fake ICOs within 48 hours or less. (Thomas Freddie Hackers) working together as a team to track down & to recover funds back from the most difficult internet SCAMMERS. NOTE!! We've received countless heartbreaking reports of notorious scammers and we’ve successful recovery them back via contact thomasunlimitedhackers@gmail.com

    Do contact us on ((Binary Recovery. University Grades.Wiping Criminal Records, FB & IG Hack, Telegram, Loads & Phone Hacking)) border us with your jobs & allow us give you positive result with our hacking skills. We are certified and your privacy is 100% safe with us. Worry no more about your financial problems, If you are in need of any other cyber hack services, we are here for you anytime, any day so contact us via our Email Address: thomasunlimitedhackers@gmail.com

    Regards
    THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS
    Email thomasunlimitedhackers@gmail.com
    Call/Text: +1 (985)465-8370
    Motto: We offer the fastest and reliable services

    OdpowiedzUsuń
  12. ciekawy artykuł i fajne pomysły

    OdpowiedzUsuń
  13. świetny blog i ciekawe treści.

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetny tekst! Od roku nie czytałam tak wartościowego artykułu.

    OdpowiedzUsuń
  15. Jeśli ktoś lubi to czemu nie ...

    OdpowiedzUsuń
  16. Pisanie artów jest super, to jak komentowanie postów !

    OdpowiedzUsuń
  17. Można zarabiać też na pisaniu komentarzy, takich jak ten !

    OdpowiedzUsuń